Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Χρήστος Μάστορας. Η Aλβανική καταγωγή που κρατούσε κρυφή



Έχω γεννηθεί στην Αλεξανδρούπολη. Στο Νομό Έβρου. Είμαι Έλληνας 100%. Και όταν κάποια στιγμή βρέθηκα στο εξωτερικό προκειμένου να δουλέψω πάλι είπα την καταγωγή μου για την οποία είμαι περήφανος μέχρι να πεθάνω , αναφέρει στο πρόλογο του άρθρου του ο δημοσιογράφος Νάσος Γουμενίδης στο προσωπικό του blog . 

Και συνεχίζει ... Και ας με πληγώνει η χώρα που είχα την τιμή και την τύχη να γεννηθώ. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την ανάγκη όλων αυτών των προβεβλημένων παιδιών να κρύψουν την καταγωγή τους. Να «αγοράζουν»νέα ονόματα και να μην παραδεχονται την καταγωγή τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα και αφορμή για να ξεκινήσω σήμερα να γράφω; Η περίπτωση της Ελένης Φουρεϊρα που με τις βλακώδεις κινήσεις και τα ψέματα είναι πλέον για μένα μια Νίτσα. Και θα παραμείνει.

Αλβανικής καταγωγής είναι επίσης η Χριστίνα Στεφανίδη-Ναι η συμβία του επίσης Αλβανικής προέλευσης Κονέ- της Άρτεμις Αστεριάδη, του Clayde και πολλών ακόμη καλλιτεχνών και ανθρώπων της μόδας.

Δεν είναι κακό να είσαι Αλβανός. Είναι κακό να είσαι κακός Αλβανός. Όπως αντίστοιχα είναι κακό να είσαι κακός Έλληνας. Τσογλάνι. Αλήτης.

Εγώ ποτέ δεν έκρινα τους ανθρώπους από την καταγωγή τους. Αλλά απο τις πράξεις τους. Και πάντα σε συνδυασμό με πληροφορία. Αυτή είναι η δουλειά μου. Δεν έχω και δεν πρόκειται να έχω προσωπικά με κανέναν. Θα ήμουν μικρός… φαιδρός και βλάκας να έγραφα με κριτήριο τα «θέλω μου» και όχι την πληροφορία. Την πεμπτουσία δηλαδή της δουλειάς μου. Και το γράφω εγώ που μεγάλωσα σε πολυπολιτισμική κοινωνία, σπούδασα σε μια τέτοια… ένιωσα τον ρατσισμό με το Auslander Raus των «αγαπημένων» συμμάχων μας Γερμανών τη δεκαετία του 70 και του 80 σε ένα χωριό έξω από τη Στουτγάρδη. Τι σημαίνει αυτό; Σε απλή μετάφραση «Ξένε μετανάστη άι στο διάολο». Στα Ελληνικά το γνωστό «ούστ από δω» .

Δε μάσησα όμως ποτέ. Από μικρό παιδί. Από το νηπιαγωγείο το Γερμανικό θυμάμαι τον εαυτό μου να λέω και να είμαι περήφανος για την καταγωγή μου. Όπως περήφανος πρέπει να είναι και ο Χρήστος Μάστορας. Ο Lead singer του συγκροτήματος «Μέλισσες» που ίσως είναι ο πιο διαβασμένος καλλιτέχνης στον αγγλικό στίχο.Όμως είναι Αλβανός. Η καταγωγή του είναι από το Μπεράτι και οι γονείς του, σύμφωνα με την ταυτότητά του είναι ο Αlfred και η donika.

Και αυτό είναι κάτι που τόσα χρόνια έκρυβε. Γιατί Χρήστο; Ο ρατσισμός δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα. Υπάρχει παντού. Όπως και ο φόβος μη χάσεις τα κεκτημένα όντας ματαιόδοξος και ανασφαλής. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι η ματαιοδοξία είναι η τροφή των μετρίων. Είσαι μέτριος Βαλκάνιε; Ε… δε το πιστεύω. Και σε ρωτάω εγώ. Ένας επίσης Βαλκάνιος.

πηγή : nassos blog

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου